<

 

Gerry01.05.2013, www.gerryco23.wordpress.com, Ηνωμένο Βασίλειο
«Ο Charles Lloyd και η Μαρία Φαραντούρη στο Barbican: τραγούδια πίστης, τραγούδια ελπίδας» – του Gerry

Για μένα, το Athens Concert, ανάμεσα στις κορυφώσεις που έχει επιτύχει ο Charles Lloyd στη λαμπρή του καριέρα, αποτελεί την πιο μεγαλειώδη: ένα μοναδικό μείγμα ελληνικών παραδοσιακών τραγουδιών, βυζαντινών ύμνων και αυτοσχεδιαστικής jazz. Όταν έμαθα ότι ο Lloyd έφερνε το ελληνικό πρόγραμμα στο Barbican, ήξερα ότι έπρεπε να κάνω όλο το ταξίδι από το Liverpool στο Λονδίνο.

Παρουσιάζοντας τη Μαρία Φαραντούρη, ο Lloyd δήλωσε ότι έχει γίνει η δασκάλα του κατά την τελευταία δεκαετία.

Η jazz αναπτύχθηκε από την αναζήτηση των Αφροαμερικανών για ελευθερία και η μουσική της Ελληνικής Σουίτας είναι τελικά μια αντανάκλαση των σύγχρονων ελληνικών αγώνων ενάντια στην τυραννία και την οικονομική εκμετάλλευση, με βάση την μακραίωνη παραδοσιακή μουσική, καθώς και πιο σύγχρονα κείμενα του Θεοδωράκη, της Καραΐνδρου και του Σεφέρη. Η μέθεξη της τζαζ και του ελληνικού τραγουδιού, που οι μουσικοί έχουν επιτύχει εδώ, ακούγεται απρόσκοπτη και αβίαστη, διότι περιελίσσει δύο μουσικά ρεύματα που βασίζονται στον αγώνα των δύο πολιτισμών να υπερβούν την καταπίεση.

London Jazz News 30.04 30.04.2013, London Jazz News, Ηνωμένο Βασίλειο
«Το Κουαρτέτο του Charles Lloyd με εκλεκτή προσκεκλημένη τη Μαρία Φαραντούρη στο Barbican» - του Geoff Winston

Η Φαραντούρη και ο Lloyd, μετά από αρκετές συναυλίες που έχουν δώσει μαζί, έχουν επιτύχει ένα φυσικό κράμα, καθώς η ανάγλυφη, τονικά διαμορφωμένη φωνή της έγινε το πέμπτο όργανο σε μια μοναδική αναφορά ανάμεσα στο ελληνικό ρεμπέτικο και τα ιδιώματα της σύγχρονης τζαζ. Η έγχορδη λύρα του Σωκράτη Σινόπουλου ήταν η ακατέργαστη, αρχαία, έκτη φωνή, που υπογράμμιζε την ιστορία, το συναίσθημα και το τοπίο που διήγειρε η Φαραντούρη…

Οποιοιδήποτε συμβιβασμοί στο κάθε είδος ήταν απολύτως συμπαθητικοί και έγιναν στο καλλίτερα δυνατόν πολιτισμένο κλίμα – δεδομένου και του σχολίου του Lloyd για το χρέος στον ελληνικό πολιτισμό και τη φιλοσοφία, που ήταν κάτι περισσότερο από κατάλληλο.

Η φωνή της Φαραντούρη, πολύ καλά συντονισμένη με το σύνολο και την αισθητική του κουαρτέτου, χαμήλωνε με άψογη αίσθηση χρονισμού. Σε διφωνία με τον Lloyd έγινε αλλόκοτα και συγκινητικά εναλλάξιμη και έδειξε, στο encore, ότι αισθάνεται "σαν στο σπίτι της" με το τζαζ τραγούδι.

The Telegraph 29.04

 

29.04.2013, The Telegraph, Ηνωμένο Βασίλειο
«Το Κουαρτέτο του Charles Lloyd» – του  Ivan Hewett

Στη συνέχεια, ήρθε η ώρα για τη Μαρία Φαραντούρη να ανοίξει πανιά στη σκηνή μέσα στον μακρύ της χιτώνα, συνοδευόμενη από τον Σωκράτη Σινόπουλο με τη μικροσκοπική ελληνική λύρα του. Τι υπέροχο μπάσο ήχο έβγαζε αυτό το μικρό πραγματάκι, τόσο ξηρό όσο οι ψημένοι ηλιόσποροι, αλλά υπέροχα εκφραστικό. Και τι αντίθεση έκανε με τον αισθαντικό ήχο της Φαραντούρη. Ένα είδος βαθέος νανουρίσματος -με τη Φαραντούρη και τον Lloyd να ονειροπολούν σε παράλληλες μελωδικές γραμμές- έκανε εξαιρετική εντύπωση.

The Guardian 29.0429.04.2013, The Guardian, Ηνωμένο Βασίλειο
«Το Κουαρτέτο του Charles Lloyd με τη Μαρία Φαραντούρη» – του John Fordham

Για τον εορτασμό των 75ων γενεθλίων του στο Λονδίνο, ο Charles Lloyd συνοδεύεται από μια ιδιαίτερα αξιοσημείωτη φίλη, τη Μαρία Φαραντούρη…

Ο Lloyd παίζει με τη Φαραντούρη, καθώς εκείνη επανεξετάζει την ποίηση, τους χορούς, τις μπαλάντες και τις προσευχές του μεγαλειώδους άλμπουμ Athens Concert.

Financial Times 29.04

 

29.04.2013, Financial Times, Ηνωμένο Βασίλειο
«Charles Lloyd, Barbican, London» – του Mike Hobart

Η Μαρία Φαραντούρη έχει μια βαθειά φωνή, καθαρούς τόνους και πανέμορφα ελεγχόμενο βιμπράτο. Σ’ αυτήν την παράσταση έδωσε ένα μείγμα παραδοσιακής ελληνικής μουσικής και συνθέσεων του Μίκη Θεοδωράκη με την πεποίθηση της τραγουδίστριας, γνωστής ως "Φωνής της Αντίστασης". Ο Lloyd και το κουαρτέτο προσαρμόστηκαν έξοχα στην πειθαρχία της λυρικά καθοδηγούμενης μουσικής, ακολουθώντας κάθε περίγραμμα της φωνητικής της απόδοσης και δένοντας με τις μικρο-τονικές κλίσεις του κεμεντζέ του Σωκράτη Σινόπουλου.

ECM 1st20.03.2013, ECM Reviews, ΗΠΑ
«Υπηρετώντας τη μουσική: Σε αστρικό ταξίδι με τον Charles Lloyd» -  του Tyran Grillo

Ωστόσο, ήταν η Ελληνίδα τραγουδίστρια Μαρία Φαραντούρη που ξεδίπλωσε τα πλουσιότερα φτερά της συναυλίας. Μαζί με τον μαέστρο της λύρας Σωκράτη Σινόπουλο, ανέλαβε μια τεράστια εμφάνιση στην απόδοση της Ελληνικής Σουίτας από το άλμπουμ Athens Concert. Ένας μοναδικός αυτοσχεδιασμός από τον Σινόπουλο υπηρέτησε την ιερότητα του χώρου. Η Φαραντούρη ήταν το ίδιο το λυκόφως, ένα αδριατικό όνειρο που συνειδητοποιούνταν ακουστικά. Ο Lloyd και η Φαραντούρη φαίνεται να διεγείρουν ο καθένας τον καλλίτερο εαυτό του άλλου, και σ’ αυτή τη σκηνή η ατμόσφαιρα δεν ήταν διαφορετική. Εμβαπτιζόμενο το σύνολο στα νερά της Στυγός, με τον Moran να προσαρτά στοχαστικά σημάδια κατά μήκος της διαδρομής, η ομάδα χάραξε το ταξίδι της χωρίς να ρίξει ούτε μια ματιά προς τα πίσω. Ο Harland περιέστρεψε ένα φανταστικό μύλο για να ψιθυρίσει την ισχύ, η λύρα ιχνηλάτησε μια τέλεια γραμμή του ορίζοντα.

Μετά από αυτόν τον δίωρο άθλο, η Φαραντούρη έκανε πιο ανάλαφρη τη διάθεση τραγουδώντας "Happy Birthday" στον Lloyd, πριν κάνει μπιζ με το χαρούμενο «Γιάννη Μου» και έτσι να κλείσει υπογράφοντας μια ζωντανή περίληψη της κληρονομιάς και της επιρροής του σαξοφωνίστα.

artinfo 220.03.2013, Art Info, ΗΠΑ
«Ο σαξοφωνίστας Charles Lloyd: σοφία και θαυμασμός στα 75» - του Larry Blumenfeld

Η πραγματική αποκάλυψη της εμφάνισης της Παρασκευής ήταν η ευκαιρία να ακούσουμε  μουσική από το cd "Athens Concert”. Ακόμα και ακροατές εξοικειωμένοι με την τρυφερότητα και τη σαφήνεια της μουσικής του Lloyd θα ήταν απροετοίμαστοι για αυτό το καθηλωτικό έργο. Ο Ναός του Dendur προκάλεσε κάτι από την πνευματική άρση αυτού του έργου (αν και, δυστυχώς, όχι η ακουστική του χώρου). Η φωνή της Φαραντούρη ήταν δυναμική αλλά και ανάλαφρη σε ορισμένες φράσεις, σκουρόχρωμη και ευσεβής σε άλλες. Καθιστή, τραγούδησε με εύστοχο έλεγχο και φανερή ευχαρίστηση. Στα χέρια του Σινόπουλου, ο τόνος της λύρας μεταμορφωνόταν από  καθαρός σε ινώδη. Είναι ένας βιρτουόζος παίκτης σε αρμονία με τους άλλους μουσικούς και αποτελεί μια θαυμάσια ηχητική αντίστιξη στο παίξιμο του Lloyd, ειδικά όταν εκείνος ερμηνεύει με το tarogato.

New York Times18.03.2013, New York Times, ΗΠΑ
«Καλώντας τα πνεύματα της τζαζ στον Ναό» - του Ben Ratliff

Αλλά το τελευταίο μέρος της παράστασης, προερχόμενο κυρίως από τον πρόσφατο δίσκο του Lloyd Athens Concert έμοιαζε το πιο σπάνιο - μερικώς επειδή η μουσική, παρεμβαλλόμενη μεταξύ μοντέρνων και παραδοσιακών ελληνικών τραγουδιών, είχε πολύ λιγότερο να κάνει με τον Coltrane, και μερικώς επειδή η Μαρία Φαραντούρη, άλλη μία συνδετική προσωπικότητα της φιλοσοφίας “όλα είναι μία μουσική”, ήταν αρκετά δυνατή για να ενισχύσει τον Lloyd και να λειτουργήσει ως ισοδύναμή του. Καθιστή, τραγουδούσε κατά κύματα, καθαρή και γήινη - μία μεγάλη, ελεγχόμενη φωνή. Όταν δεν έχτιζαν μαζί μια δυνατή μελωδία ή ένα groove, οι μουσικοί δανείζονταν ο ένας από τις ιδέες του άλλου: τα glissandos της λύρας και του σαξόφωνου, τα τεμνόμενα διάστικτα ίχνη των οργάνων του ρυθμού.

Independent25.04.2012, Independent, ΗΠΑ
«Το New Quartet του Charles Lloyd στο Lobero – Ο Charles Lloyd εμφανίζεται με την Τραγουδίστρια Μαρία Φαραντούρη» - του Joseph Miller

Το πρόγραμμα της Τετάρτης ήταν ευφάνταστο και κατέδειξε ένα είδος έμπνευσης που δεν γνωρίζει ηλικία και σύνορα…

Ελαστικά τέμπο έδωσαν μια αύρα ψαλμωδίας στο κομμάτι που άνοιξε τη συναυλία, τον βυζαντινό Ύμνο στην Αγία Τριάδα, όπως και στον Θρήνο από την Ήπειρο. Το rhythm section του Lloyd οδηγούσε εύκολα και το άμορφο και το καθορισμένο...

Examiner23.04.2012, Examiner, ΗΠΑ
«Ο Charles Lloyd και η Μαρία Φαραντούρη στο Herbst» - του Stephen Smoliar

Καθένας αντιλαμβάνεται άμεσα γιατί η χημεία ανάμεσα στον Lloyd και τη Φαραντούρη είναι τόσο δυναμική. Και οι δύο διαθέτουν απόλυτη κυριαρχία του τόνου. Και οι δύο έχουν την ευαισθησία να αναγνωρίσουν ότι κάθε νότα αξιώνει ιδιαίτερη προσοχή για τη διαμόρφωσή της. Ακόμη περισσότερο, ωστόσο, και οι δύο μοιράζονται μια στενή αίσθηση της δυναμικής. Ως αποτέλεσμα, ακόμη και με τη μεσολάβηση της ενίσχυσης (μικροφωνικής), οι «φωνές» τους τραγουδούν σε αρμονία με μια λεπτή αίσθηση του συνδυασμού που είναι αρκετά σπάνια στον χώρο του έντεχνου κλασικού τραγουδιού. Αυτό ήταν ιδιαίτερα εμφανές χθες το βράδυ κατά την ερμηνεία τους ως ντουέτο στο Prayer του Lloyd.

Passatiempo20-26.04.2012, Pasatiempo, ΗΠΑ
«Συγκλίνοντα μονοπάτια» - του Bill Kohlhaase

Η ένωση του σαξοφωνίστα Charles Lloyd με την τραγουδίστρια Μαρία Φαραντούρη ακούγεται σαν να έχει γίνει στον ουρανό αλλά οι ρίζες της είναι περισσότερο γήινες.

Ο Lloyd και η Φαραντούρη αντιπροσωπεύουν τη συναισθηματική και πνευματική δύναμη της μουσικής.

Ο Lloyd θαυμάζει το συναισθηματικό βάρος της εμπειρίας της Φαραντούρη που φέρει η φωνή της. "Όταν ακούς τη Μαρία να τραγουδά, υπάρχει τόσο βάθος χαρακτήρα στη φωνή της. Θα πρέπει να είναι κάποιος από πέτρα για να μη συγκινηθεί. Το σύνολο της εμπειρίας της, από τη βαθειά λύπη και τον πόνο έως την έκσταση το ακούς και το αισθάνεσαι".

Metal Jazz19.04.2012, Metal Jazz, ΗΠΑ
«Ο Charles Lloyd και η Μαρία Φαραντούρη στο Θέατρο Lobero» - του Greg Burk

Τα τελευταία δύο χρόνια, ο Lloyd έχει αναζωογονηθεί από την ανεξάντλητη πηγή της συνεργασίας του με την Ελληνίδα τραγουδίστρια Μαρία Φαραντούρη. Παρατηρήσαμε τι του αρέσει σ’ αυτή τη σχέση: η πνευματική συναλλαγή με μια συγκρίσιμη φωνή και μια ευκαιρία να αιωρηθεί πέρα από τη γνωστή τροχιά του σε blues, jazz και latin. Όταν οι δυο τους ερμήνευαν το ελληνικό ρεπερτόριο, ο Lloyd απολάμβανε την πρόσληψη ξένων κλιμάκων και ρυθμών, προσεγγίζοντάς τα από τη δική του γωνία και όχι αντιγράφοντας τις φόρμες (όπως είπε) από "ιεραποστολικής" θέσης.

Montecito Messenger

 

 

13-19.04.2012, Montecito Messenger, ΗΠΑ
«Ένας μουσικός γάμος που έγινε στο Montecito» - της Jane Heller

“Η Μαρία είναι η Αλήθεια, η Αθηνά, η Αφροδίτη, η Δήμητρα, η Γαία, η Φημονόη - η Μητέρα του Σύμπαντος" είπε ο Lloyd, θυμίζοντας μου τα ονόματα που έμαθα στο κολέγιο σπουδάζοντας τους κλασικούς… "Με τίμησε τραγουδώντας μου τραγούδια τόσο αρχαία όσο και οι πέτρες των Δελφών".

 

Montecito Journal12-19.04.2012, Montecito Journal, ΗΠΑ
«Εκεί που η Αρχαία Ελλάδα συναντά τη Σύγχρονη Jazz» - του Steven Libowitz

"Είναι σαν την Αφροδίτη, την Ελληνίδα θεά. Η φωνή της είναι αγγελική και όμορφη. Και το τραγούδι της με πήγε πίσω στην παιδική μου ηλικία και στην Billie Holiday έστω και αν δεν ακούγονται ίδιες. Αλλά αυτή η απ' ευθείας σύνδεση άγγιξε βαθειά την ψυχή μου. Έμεινα κατάπληκτος ακούγοντάς την και βγήκα εκτός μάχης από το πνεύμα και την ποιότητά της. Πέταξε τη στέγη του Campbell House κάτω!... Είναι παγκόσμια και ανθρωπίστρια... Σε αναπτερώνει. Όταν παίζουμε, κάτι συμβαίνει και αλλάζουν τα μόρια στην ατμόσφαιρα. Οι άνθρωποι γυρίζουν σπίτι τους σε άλλη κατάσταση. Δύο κόσμοι έρχονται σε επαφή με βαθύ σεβασμό και ενδιαφέρον ο ένας για τον άλλο. Δεν ξέρω πως να το πω... Μεθάμε όταν παίζουμε μαζί".

01 Le Devoir

18.02.2012, Le Devoir, Καναδάς
«Το βασίλειο του Charles Lloyd» - του Serge Truffaut

 Οι Έλληνες μουσικοί; Κυρίως, και πάνω απ’ όλους, μια τραγουδίστρια ηθελημένα αυστηρή. Μια ερμηνεύτρια σε συνάρτηση με το δράμα που ζουν εδώ και 5 χρόνια, 5 χρόνια ύφεσης, εκατομμύρια Έλληνες. Ονομάζεται Μαρία Φαραντούρη. Παρακαλώ συγκρατήστε το όνομά της.
 Επίσης είναι ο Σωκράτης Σινόπουλος στη λύρα και ο Τάκης Φαραζής στο πιάνο, οι οποίοι έγιναν γέφυρα ανάμεσα σε δυο πολύ μακρινά μουσικά και γεωγραφικά σύμπαντα.
 Το πρόγραμμα; Αξίζει -μάλλον απαιτεί- την προσοχή σας, κατά προτίμηση με όλες σας τις αισθήσεις ...

02 Eleftherotypia

05.12.2011, Ελευθεροτυπία, Ελλάδα
«Η τζαζ συναντά το Βυζάντιο» - της Ναταλί Χατζηαντωνίου

Από τον Μίκη Θεοδωράκη και τον Μάνο Χατζιδάκι μέχρι τον Λίο Μπρόουερ, η εργογραφία της Μαρίας Φαραντούρη βρίθει σημαντικών συνεργασιών με κορυφαίους συνθέτες. Όχι τυχαία βέβαια. Ωστόσο σ' αυτό τον εκλεκτικό κατάλογο υπήρξε περιθώριο για ακόμα μία μεγάλη συνάντηση. Ίσως την "πιο εξωτική και ποιητική συνάντηση που είχε μέχρι σήμερα"...

02 Le Devoir

 


03.12.2011, Le Devoir, Καναδάς

«Το αριστούργημα του Charles Lloyd» - του Serge Truffaut

Πολύ συχνά η Μαρία Φαραντούρη παρεκκλίνει του αυστηρού της τέμπρο,
χάριν κάποιου καταλληλότερου να εκφράσει έναν λυγμό…

…απαλότητα και θρηνωδία μαζί...

 

04 Jazz Police


27.11.2011, Jazz Police, ΗΠΑ

«Charles Lloyd / Maria Farantouri, Athens Concert» - της A. Canter

…στη σύνθεση του Lloyd Prayer είναι που, περισσότερο από οπουδήποτε αλλού, ο Lloyd και η Φαραντούρη μοιάζουν σαν δυο φωνές… ή μήπως πρόκειται για δυο πνευστά;
Μεγαλοπρεπής, υπερβατική μουσική.

05 Kultur22.11.2011, Kultur, Αυστρία
«Charles Lloyd / Maria Farantouri, Athens Concert» - του Peter Füssl

Το τελευταίο έργο του Charles Lloyd έχει ένα αποφασιστικά κλασικό άγγιγμα... Πραγματικά τραγουδά με το σαξόφωνό του και για ένα αξιομνημόνευτο κονσέρτο τον Ιούνιο του 2010 συνέπραξε με άλλη μία μοναδική φωνή: τη Μαρία Φαραντούρη. Ο Lloyd είναι κατενθουσιασμένος μαζί της: "Πρόκειται για ένα θαύμα της σύγχρονης εποχής, που ανέρχεται από τα ερείπια του πολιτισμού.

06 Ελευθεροτυπία

21.11.2011, Ελευθεροτυπία, Ελλάδα
«Η Μαρία Φαραντούρη συναντά το σαξόφωνο του Charles Lloyd» - του Γιώργου Παπαδάκη

Το αποτέλεσμα, για όσους τουλάχιστον δεν φορούν παρωπίδες, είναι από συναρπαστικό μέχρι (σε στιγμές) αποκαλυπτικό. Για την αισθητική απόλαυση δεν έχει κανείς να πει πολλά. Η ωραιότητα είναι ωραιότητα. Κάθε διαθέσιμος, ανοιχτός και ανεξίθρησκος ακροατής μετέχει και λαμβάνει ό,τι παρέχει η τέχνη. Εκείνο, όμως, που συχνά αποκαλύπτεται και παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον είναι η δυνατότητα προσέγγισης δύο μουσικών κόσμων, που βρίσκονται τόσο μακριά μεταξύ τους όσο το ζενίθ απ' το ναδίρ και τόσο δύσκολο να συγχρωτιστούν οι δύο κόσμοι και να "διαλυθούν" ο ένας μέσα στον άλλον, όσο δύσκολα αναμειγνύονται το νερό με το λάδι, όπως είπε και ο πατήρ της μουσικής Πυθαγόρας.

 07 L Unita
20.11.2011, L’ Unità, Ιταλία

«Νότες ελληνικές και jazz από δύο βετεράνους» - του Aldo Gianolio

Η τραγουδίστρια Μ. Φαραντούρη και ο σαξοφωνίστας Charles Lloyd έκαναν ένα μείγμα που παράγει ποίηση και μυστικισμό.
Η συνάντηση της jazz με την ethnic αναζητεί από καιρό μεσολαβήσεις και ανταποκρίσεις με ετερόκλητα αποτελέσματα, τα οποία, μερικές φορές, φθάνουν την ακμή της ποίησης. Μια τέτοια κορυφή κατακτήθηκε από το πρόσφατο πάντρεμα που έγινε μεταξύ της Ελληνίδας τραγουδίστριας Μ. Φαραντούρη με το jazz κουαρτέτο του σαξοφωνίστα και φλαουτίστα Charles Lloyd.
Στην κορύφωση της καλλιτεχνικής τους σταδιοδρομίας ανακάλυψαν τον τρόπο να συνθέσουν και να τελειοποιήσουν μια πολύτιμη ελεγεία, αλλά το αποτέλεσμα δεν είναι μια ανάμειξη στοιχείων που δεν αναγνωρίζονται – κάθε οντότητα υπερτερεί εναλλακτικά της άλλης χωρίς ποτέ να την καταπιέζει.
Το αποτέλεσμα είναι συγκινητικό, εξαιρετικού ύψους, σε μια μουσική κατάκτηση πυκνού μυστικισμού.

08 Der Tagesspiegel15.11.2011, Der Tagesspiegel, Γερμανία
«Ποτάμι και Φράγμα» - του Stefan Hentz

Ο Charles Lloyd με τη Μαρία Φαραντούρη, ένα είδωλο του ελληνικού δημοκρατικού κινήματος του ‘60, έχτισαν μια κοσμική γέφυρα ανάμεσα στους αντίστοιχους μουσικούς τους κόσμους.
Ήταν καθαρή ευχαρίστηση η εμπειρία αυτού του φλερτ ανάμεσα στη φωνή και στο σαξόφωνο, τη μια να πλησιάζουν και την άλλη να απομακρύνονται. Να βλέπεις πώς ο πιανίστας Jason Moran, ο μπασίστας Reuben Rogers και ο Σωκράτης Σινόπουλος στη λύρα, με σποραδικούς τόνους, δημιουργούσαν τον χώρο, όπου η ερμηνεύτρια και ο σαξοφωνίστας μπορούσαν να αρχίσουν τα ολισθήματα τους. Να αισθάνεσαι πώς ο ντράμερ Eric Harland μετατρέπει τον χώρο σε swing. Η υψηλή τέχνη του αυτοσχεδιασμού, ανοιχτή σε όλες τις κατευθύνσεις και πέρα από όποια ερωτήματα στυλιστικής κατηγοριοποίησης. 

10.11.2011, Frankfurter Allgemeine Zeitung, Γερμανία
09 Frankfurter Allgemeine Zeitung«Πώς θα μπορούσατε να ξεχάσετε τη Liz Wright?» - του Ulrich Olshausen

Το άλλο σημαντικό γεγονός ήταν η φαινομενικά απίθανη συνάντηση της Μαρίας Φαραντούρη με τον Charles Lloyd, που έχει ήδη καταγραφεί σε cd (προσφάτως βραβευμένο με βραβείο κριτικών). Η μεγάλη φωνή της δημοκρατικής Ελλάδας και ο Charles Lloyd, ο οποίος είναι βαθειά ριζωμένος στην παράδοση του τενόρο σαξοφώνου, ταίριαξαν μεταξύ τους σχεδόν μαγικά. Με τα τραγούδια, κάποια φυσικά του Μίκη Θεοδωράκη, η Φαραντούρη έδειχνε χαλαρή και χαρούμενη. Πυκνές σύντομες φραστικές ανταλλαγές με τον Lloyd ενσωματώνονταν στο όλο σκεπτικό. Σε συγκεκριμένες στιγμές σχεδόν λικνιζόταν διακριτικά. Ένας απαισιόδοξος ίσως έβλεπε σ’ αυτήν τη σχεδόν ιερή συναυλία τη συνεκδοχή ενός ρέκβιεμ για την Ελλάδα. Αλλά το κοινό, που χαιρέτισε όρθιο τους μουσικούς με δεκάλεπτες επευφημίες, φαινόταν να το εκλαμβάνει μάλλον ως ελπιδοφόρα αναστάσιμη ρητορική.

10  London Jazz

09.11.2011, London Jazz, Ηνωμένο Βασίλειο
«Charles Lloyd / Maria Farantouri, Athens Concert» - του Chris Parker

Μουσική γέφυρα ανάμεσα στους δύο κόσμους, χαρακτηρίζει ο Charles Lloyd αυτό το cd, αλλά όπως με πολλές παραγωγές της ECM, το αποτέλεσμα ακούγεται τόσο φυσικό, ώστε να είναι σχεδόν sui generis.

Η πλούσια, αισθαντική φωνή της δένει πανέμορφα με το σήμα κατατεθέν του Lloyd – τις πνευματικές του τρίλιες, αλλά, κυρίως, με τον Moran να φέρνει μια περιπετειώδη αίσθηση της τζαζ στο μείγμα, υπάρχει αρκετή άμμος στο μουσικό στρείδι για να σχηματίσει ένα μαργαριτάρι – ένα άλμπουμ πότε μελαγχολικό, πότε γιορταστικό, πότε υπνωτιστικό αλλά πάντα βαθυστόχαστα συγκινητικό. 

11 Süddeutsche Zeitung

 

 

08.11.2011, Süddeutsche Zeitung, Γερμανία
«Ο ύμνος της ελευθερίας» - του Christian Bröcking

Υπάρχει μια ριζοσπαστική διαφάνεια που φαίνεται ολοκάθαρα στη συναυλία του θρυλικού σαξοφωνίστα Charles Lloyd. Η υμνητική συνάντησή του με τη μεγάλη ερμηνεύτρια του Θεοδωράκη Μαρία Φαραντούρη είναι βαθειά συγκινητική και εμπλουτίζεται από την εξαιρετική μπάντα γύρω από τον Jason Moran, που είναι ο σημαντικότερος πιανίστας ανάμεσα στους νέους της αμερικανικής σκηνής. Έτσι, αναπτύσσεται μια άκρως προσωπική μουσική.

12 Preis der deutschen Schallplattenkritik

05.11.2011, Preis der Deutschen Schallplatten Kritik, Γερμανία
«Charles Lloyd / Maria Farantouri, Athens Concert» - του P. Schulze

Μια συναρπαστικά νέα συνάντηση γαλήνιας Αφροαμερικάνικης και Μεσογειακής κουλτούρας στο ανώτατο επίπεδο – και από τις βαθύτερες ψυχές. Μαρία Φαραντούρη και Charles Lloyd: δυο φωνές που συναντώνται τόσο αιφνιδιαστικά όσο και πειστικά.

13 Augsburger Allgemeine

 

02.11.2011, Augsburger Allgemeine, Γερμανία
«Σύγκρουση κόσμων και στυλ» - του Alois Kramer

Ήταν ένα ιδιαίτερα εξαιρετικό γεγονός. Ο τρόπος που ενώνονταν οι δύο κόσμοι και τα δύο στυλ κατά τη διάρκεια της παράστασης… Πόσο υπέροχα η φωνή της Φαραντούρη και ο μεταξένιος ήχος του σαξοφώνου του Lloyd έσμιγαν, πόσο ποιητική η έκφραση της ελληνικής γλώσσας! Πόσο τέλεια οι νέοι μουσικοί του Lloyd ήλεγχαν τον ρυθμό με τη φωνή της Φαραντούρη και τα συμπλήρωναν στο πιάνο (Jason Moran), στα ντραμς (Eric Harland) και στο μπάσο (Reuben Rogers). Ο Έλληνας Σωκράτης Σινόπουλος δημιούργησε μυστικές στιγμές με τη λύρα του. Χαϊδεύοντας με ευγένεια τη λύρα του δημιούργησε ένα μεγαλειώδες ηχητικό τοπίο. Πίστευες ότι άκουγες τη φωνή του Ομήρου στο αρχαϊκό τραγούδι της Φαραντούρη… Βροντερές επιδοκιμασίες και επευφημίες!

14 Έθνος

26.10.2011, Έθνος, Ελλάδα
«Η φωνή της έφερε δάκρυα στα μάτια μου» - της Αναστασίας Κουκά

"Πίστευα πάντα πως όταν κάτι αναζητάς, σε αναζητά κι εκείνο. Προφανώς τη φωνή της Μαρίας την αναζητούσα πάντοτε. Κι αφού η φωνή της έφερε δάκρυα στα μάτια μου, ήξερα πως βρήκα αυτό που έψαχνα". Με αυτά τα συγκινητικά λόγια περιγράφει ο Τσαρλς Λόιντ την καρμική καλλιτεχνική σχέση του με την Ελληνίδα ερμηνεύτρια. Μια σχέση που, όπως οι ίδιοι μας είπαν, ξεκίνησε πριν από περίπου οκτώ χρόνια στη Σάντα Μπάρμπαρα της Καλιφόρνια, όπου η Μαρία Φαραντούρη είχε κληθεί για να δώσει συναυλία στο Πανεπιστήμιο.

"Από εκείνο το βράδυ κι έπειτα μου άνοιξε τον κόσμο της και εγώ μοιράστηκα τον δικό μου κόσμο μαζί της" δηλώνει ο μεγάλος μουσικός, για να πάρει από εκείνη την απάντηση πως εκτός όλων των άλλων σημαντικών που της έχει προσφέρει, ήταν και η αιτία να αποκτήσει μια ολοκληρωμένη σχέση με την τζαζ μουσική.

15 Νέα

 24.10.2011, Τα Νέα, Ελλάδα
«Ένα σαξόφωνο γίνεται γέφυρα» - της Χάρης Ποντίδα

            Επιστροφή στη γέφυρα εκείνη που συνέδεσε τη φωνή και το σαξόφωνο. Την Αφροαμερικάνικη παράδοση με τα δικά μας παραδοσιακά. Γιατί δεν είναι τυχαία η επικοινωνία των δυο τους. Εδώ και μια δεκαετία, ο Τσαρλς Λόιντ και η Μαρία Φαραντούρη συναντιούνται τόσο στην Ελλάδα όσο και εκτός, τελευταία σαν δυο φίλοι. "Από την πρώτη στιγμή", λέει ο Τσαρλς Λόιντ, "ένιωσα πως η φωνή της θα ταίριαζε τέλεια με το τραγούδι μου Blow Wind".

"Μια από τις επιθυμίες μου, πριν σταματήσω να τραγουδάω, είναι να κάνω ό,τι μπορώ για να βγει η ελληνική μουσική προς τα έξω" μου είχε εξομολογηθεί παλαιότερα η Μαρία Φαραντούρη. "Γιατί αισθάνομαι ότι η χώρα μου έχει αδικηθεί ως προς αυτό. Κάποιοι καλλιτέχνες το παλεύουμε αλλά μόνοι μας. Η κυκλοφορία του CD από την ECM είναι μια δικαίωση. Πάντα ήθελα να συνυπάρξουν στοιχεία του πολιτισμού μας μαζί με μια άλλη κουλτούρα και να ταξιδέψουν παντού. Πόσω μάλλον τώρα...."

16 Neue Zürcher Zeitung

 

21.10.2011, Neue Zürcher Zeitung, Ελβετία
«Πέρα από όλα τα σύνορα» - Ανώνυμο

    Δύο φωνές που εξερευνούν τους μουσικούς τους κόσμους και ωριμάζουν πέρα απ’ αυτούς…

…έδωσαν μια συναυλία που αποδεικνύει εντυπωσιακά πόσο κοντά μπορούν να έρθουν δύο μακρινοί κόσμοι, όταν αφήσουν στην άκρη τους στυλιστικούς δογματισμούς: ενώ οι δύο πρωταγωνιστές μοιράζονται τον αέρινο χώρο σ’ αυτή τη φιλική Σύγκρουση Πολιτισμών, παίζουν ο ένας γύρω από την άλλο, υποστηρίζουν και επεκτείνονται σε δυσθεώρητα ύψη, οι μουσικοί στο μηχανοστάσιο τροφοδοτούν αυτή τη συνάντηση σαν καλοζυγισμένος οργανισμός που αναπνέει δυναμικά, οξύνοντας τις μελωδικές κινήσεις με εξελιγμένους ήχους και γεμίζοντας τα κενά ανάμεσα στους δύο κόσμους με πολλή φαντασία.

Examiner cd09.10.2011, Examiner, ΗΠΑ
«Ο Ch.Lloyd & η Μ.Φαραντούρη σε συναυλία στην ECM» - του Stephen Smoliar

                   Η Φαραντούρη ερμήνευσε χωρίς λέξεις ένα οργανικό του Lloyd -το Prayer- προσφέροντας μια σαγηνευτική αρμονία στη μελωδική γραμμή του.

Αντιμετωπίζοντάς το ολοκληρωμένα, η γενική αίσθηση του κονσέρτου προσφέρεται για σιωπηλή ενδοσκόπηση. Υπάρχουν μεταφράσεις για τα ελληνικά (που τραγουδά) η Φαραντούρη, όπου όλα τείνουν να υποδηλώνουν νοσταλγική μελαγχολία. Το κουαρτέτο του Lloyd δεν μένει αδιάφορο σ' αυτήν τη διάθεση και είναι τέτοια η ατμόσφαιρα που τα λόγια γίνονται αντιληπτά χωρίς να χρειάζεται να γνωρίζει κανείς επακριβώς τη μετάφραση. Με όρους ακουστικότητας, η λύρα οπωσδήποτε κλέβει την παράσταση.

17 Le Monde

 08.10.2011, Le Monde Magazine, Γαλλία
«Κατ’ ευθείαν από τον Όλυμπο» - του Yann Plougastel

Θα αναρωτιόταν κανείς ποια είναι τα κοινά σημεία ανάμεσα στην τέχνη του φωτεινού αυτοσχεδιασμού του ενός και την αίσθηση της τραγικότητας που φτάνει έως τον παροξυσμό εκείνης. Μια βραδιά της περασμένης χρονιάς, στα πόδια της Ακρόπολης, οι μελωδίες του Lloyd συνάντησαν την μουσική της Φαραντούρη και το αποτέλεσμα ήταν μια έκρηξη έντασης, ευφυΐας και συναισθήματος. Ήταν άραγε τζαζ; Τραγούδι; Όπερα; Ρεμπέτικο; Τι σημασία έχει... Όταν σ' αυτή τη χώρα, η οποία ευρίσκεται στο χείλος της καταστροφής, προκύπτει ένα τέτοιο είδος θείας λειτουργίας για μια χαοτική εποχή, τότε αυτό το μουσικό γεγονός αξίζει τον αιώνιο σεβασμό μας.

18 Jazzwise

01.10.2011, Jazzwise, Ηνωμένο Βασίλειο
«Charles Lloyd και Μαρία Φαραντούρη, Athens Concert» - του Duncan Heining

Αυτή πρέπει να ήταν μια νύχτα κόλασης. Πόσο συχνά μετατρέπεται η ατμόσφαιρα τόσο δυναμικά; Σου σηκώνονται οι τρίχες από τον ηλεκτρισμό. Η Μαρία Φαραντούρη έχει μια από αυτές τις φωνές που δημιουργούν φόβο στις καρδιές των καταπιεστών απανταχού της γης και φέρουν ελπίδα στις καρδιές αυτών που καταπιέζονται. Ο τρόπος που αυτή και οι μουσικοί της συνδυάζονται με τον Lloyd και αυτό που, αναμφισβήτητα, αποτελεί το πλέον εξαίρετο γκρουπ του εκπλήσσει. Ο Lloyd σ’ αυτόν τον δίσκο είναι στα πιο ελεγειακά του, αλλά ο Jason Moran ανέρχεται εξίσου θεαματικά καθώς ο Rogers και ο Harland παίζουν με απαράμιλλη ευαισθησία. 

19 Die Zeit

22.09.2011, Die Zeit, Γερμανία
«Charles Lloyd / Μαρία Φαραντούρη, Athens Concert» - του Stefan Hentz

Στα 100 και πλέον χρόνια της jazz ιστορίας, η τέχνη της ερμηνείας μελωδιών και η έκθεση συναισθημάτων ήταν πάντα κρίσιμη. Ο σαξοφωνίστας Charles Lloyd είναι δάσκαλος σ’ αυτό το θέμα. Τον Ιούνιο του 2010 ηχογράφησε το Athens Concert με την τραγουδίστρια Μαρία Φαραντούρη – αντανακλά τη σχέση ανάμεσα στο σαξόφωνο και τη φωνή σε πλατύτερο επίπεδο: για τη συνάντηση με την τραγουδίστρια, ο Lloyd μαζί με τον λυράρη Σωκράτη Σινόπουλο και τον πιανίστα Τάκη Φαραζή έκαναν μια συλλογή παραδοσιακών και σύγχρονων ελληνικών ύμνων… Η Μαρία Φαραντούρη και ο Charles Lloyd είναι αδελφές ψυχές που αλληλομαγεύονται με τις φωνές τους. Η ενέργεια είναι το κοινό τους έδαφος. 

20 New York Times18.09.2011, New York Times, ΗΠΑ
«Το Κουαρτέτο του Charles Lloyd με τη Μαρία Φαραντούρη» - του Ν.C.

Ο γήινος αλλά οιονεί μυστικιστικός σαξοφωνίστας Charles Lloyd έχει κάνει μια φανταστική εργασία με το τρέχον κουαρτέτο του, το οποίο χαρακτηρίζει ιδιαίτερα ο πιανίστας Jason Moran. Το Athens Concert σε δύο cd, αιχμαλωτίζει το γκρουπ σε συνεργασία με τη φημισμένη Ελληνίδα τραγουδίστρια Μαρία Φαραντούρη, βρίσκοντας μια ισορροπία ανάμεσα στις αντίστοιχες παραδόσεις. 

21 The Independent11.09.2011, The Independent, Ηνωμένο Βασίλειο
«Album: Charles Lloyd και Μαρία Φαραντούρη, Athens Concert» - του Phil Johnson

 ...ιστορική ηχογράφηση στο αρχαίο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού με τη διάσημη ερμηνεύτρια του Θεοδωράκη...
Ο Lloyd ακούγεται σε εξαιρετική φόρμα, κελαρύζοντας εκφραστικά.

22 Daily Telegraph 

10.09.2011, Daily Telegraph, Ηνωμένο Βασίλειο
«Album: Charles Lloyd και Μαρία Φαραντούρη, Athens Concert» - του Phil Johnson

Αναδημοσίευση του προηγούμενου δημοσιεύματος σε άλλη εφημερίδα.

 

23 The Irish Times

09.09.2011, The Irish Times, Ιρλανδία
«Charles Lloyd / Μαρία Φαραντούρη» - του Ray Comiskey

...το τενόρο του Charles Lloyd αντεπεξέρχεται ο,τιδήποτε, από σύγχρονους Έλληνες συνθέτες και ποιητές, όπως ο Θεοδωράκης, έως πρώιμους βυζαντινούς ύμνους, και καταδεικνύει ασυνήθιστη συγγένεια με το ελληνικό παραδοσιακό υλικό, καθώς μετατρέπεται σε εξαιρετικά αντιθετική λυρική φωνή στο υπέροχα δραματικό κοντράλτο της Φαραντούρη. 

 24 Al About Jazz

06.09.2011, All About Jazz, ΗΠΑ
«Charles Lloyd / και Μαρία Φαραντούρη» - του John Kelman

 ...εδώ, η εκφραστική, θερμή, με το πυκνό βιμπράτο, φωνή της αποδεικνύει ότι οι ρίζες της μπορεί να βρίσκονται στην Ελλάδα, όμως έχει εύκολα την ικανότητα να περνά στο περιβάλλον της mainstream τζαζ.

Και όταν η Μαρία Φαραντούρη συναντάται με τον Charles Lloyd στο γαλήνιο spiritual Prayer οι φωνές τους υφαίνονται σε μία και φαίνονται φτιαγμένες η μία για την άλλη».

25 Dagsavisen

 

03.09.2011, Dagsavisen, Νορβηγία
«Συνάντηση κορυφής κάτω από την Ακρόπολη» - του Roald Helgheim

Ο Charles Lloyd υπερβαίνει τον εαυτό του κατά τη συνεργασία του με τη βασίλισσα του τραγουδιού Μαρία Φαραντούρη σ’ αυτό το διπλό ιστορικό άλμπουμ. Τη γνώρισε το 1992 στη Σάντα Μπάρμπαρα και εκείνη του δίδαξε τραγούδια που ενσωμάτωσε στο ρεπερτόριό του. Την αποκαλεί "Αθηνά ή Αφροδίτη που ανέρχεται από τα ερείπια του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού". Η φωνή της τον άγγιξε τόσο βαθειά όσο η φωνή της Billie Holiday, την οποία άκουγε όταν ήταν μικρός από ένα ραδιοφωνάκι κάτω από το μαξιλάρι του σαν νανούρισμα. Ακούμε τη μεγαλειώδη φωνή της Φαραντούρη ήδη από το πρώτο τραγούδι και πιο κάτω στο Blow Wind του Lloyd, που εδώ ακούγεται περισσότερο όμορφο από ποτέ.

 

01.09.2011, All Music, ΗΠΑ
«Athens Concert» - του Thom Jurek

Δεν αποτ26 All Musicελεί έκπληξη που το Athens Concert, ένα διπλό cd με την πραγματικά θρυλική κοντράλτο Μαρία Φαραντούρη, είναι τόσο γεμάτο από διερευνητικά θαύματα και χαρά, όπως άλλα cd του Lloyd με την ECM.  Δεν υπάρχει κάτι που να μπορεί να περιγράψει πραγματικά αυτή τη μουσική πέρα από το να πούμε ότι στέκεται εκ παραλλήλου έξω από κάθε ιστορικό χρόνο και ταυτοχρόνως σύγχρονο με το ρεύμα του. Η συναρμογή των δύο μουσικών παραδόσεων, της post millennial jazz και των μουσικών της Ελλάδας από διαφορετικές εποχές και περιοχές, είναι αόρατη, δημιουργώντας ένα εντελώς νέο και μοναδικό έργο, δραματικό, εκλεπτυσμένο, ολοκληρωτικά εκφραστικό και γεμάτο από αιφνιδιαστική μουσικότητα. Πραγματικά το κουαρτέτο παίζει τη μουσική σαν να ήταν στο σύνηθες ρεπερτόριό του. Ο αυτοσχεδιασμός, η αρμονική ευρηματικότητα και η μοναδική αίσθηση ηγεσίας του Lloyd δεν απαιτούνται ως καλή επίδοση από τους μουσικούς του. δίνονται ελεύθερα. Σε ανταπόδοση, δίνει τον καλύτερο του εαυτό στη Φαραντούρη, η οποία μεταφέρει τη συλλογικότητα γενναιόδωρα στο ακροατήριο. Το Athens Concert είναι πραγματικά ένα εμπνευσμένο και δυνατό υδατογράφημα. 

27 Jazzthing

01.09.2011, Jazzthing, Γερμανία
«Charles Lloyd & και Μαρία Φαραντούρη»- του Ralf Dombrowski 

Κοινή συνέντευξη των δύο καλλιτεχνικών, όπου αναφέρονται στη γνωριμία τους με κατάληξη τη συνεργασία επί σκηνής. Η ζωντανή ηχογράφηση του cd καταγράφεται ως μια μαγική και συναισθηματική βραδυά, με μια γεύση μελαγχολίας να μετατρέπεται σε εμφατικά και μεγαλειώδη μουσικά θέματα...  

...το αμερικανικό μπλουζ φαίνεται να ρέει φυσικά και απ’ ευθείας στο πάθος των ελληνικών ήχων. Παράδοση και μαγεία της στιγμής δένουν σ’ αυτό το υπέροχο άλμπουμ.

01.09.2011,Stereophile

01.09.2011, Stereophile, ΗΠΑ
«Charles Lloyd & Μαρία Φαραντούρη» - του Thomas Conrad

Το πνευστό του Lloyd και το κοντράλτο της Φαραντούρη μοιράζονται μια τονική έκταση και οι δύο μουσικοί έχουν το χάρισμα να επιβάλλουν τον κόσμο τους στη σιωπή. Κατέχουν το ίδιο εκστατικό συναισθηματικό πεδίο.

29 L Avenir
31.08.2011, L’ Avenir, Βέλγιο

«Charles Lloyd: Η μουσική είναι η θρησκεία μου» - του Jean Pierre Goffin

 "Στ’ αλήθεια ερωτεύθηκα τη φωνή αυτής της τραγουδίστριας. Είναι αγνή σα θεά. Δεν ήθελα να τραγουδήσει τζαζ – ήθελα να είναι ο εαυτός της και βρήκαμε μια γέφυρα ανάμεσα στις μουσικές μας. Όλοι έχουμε ρίζες στον ελληνικό πολιτισμό, στη μητέρα Αφρική, στην Ινδία. Με τη μουσική μας δημιουργούμε τη μεγάλη αλήθεια, μια αλήθεια που δεν χωρίζει – ζούμε σ’ έναν μικρό πλανήτη. Η μουσική που κάνω μ’ αυτήν την κυρία βγαίνει από την καρδιά – αυτή η συντροφιά γέννησε αυτό το έργο".

 

30 The Times

27.08.2011, The Times, Ηνωμένο Βασίλειο
«Charles Lloyd / Μαρία Φαραντούρη, Athens Concert» - του John Bungey 

O Lloyd είναι ένας εκφραστικός σαξοφωνίστας και η Φαραντούρη μια φημισμένη Ελληνίδα τραγουδίστρια.

Με το σαξόφωνο του Lloyd να τυλίγεται γύρω από το πλούσιο κοντράλτο της Μαρίας Φαραντούρη, το αποτέλεσμα είναι μουσική υψηλού πνευματικού κάλλους. 

31 2011 Νέα


27.08.2011, Τα Νέα, Ελλάδα

«Mori Kontoula Lemonia» - της Χάρης Ποντίδα

Περίεργο να βλέπει κανείς στο Ίντερνετ τίτλους όπως Epirotiko Meroloi ή Mori kontoula lemonia και δίπλα τους κορυφαίους σολίστες της τζαζ -εκτός από τον Λόιντ, τους Τζέισον Μοράν και Έρικ Χάρλαντ- αλλά, πιστέψτε με, τα τζαζ με τα δημοτικά και τα κομμάτια του Θεοδωράκη και της Καραΐνδρου βρήκαν πρόσφορο έδαφος, μέσα από τις ενορχηστρωτικές ιδέες του Τάκη Φαραζή, και κατάφεραν και στάθηκαν αλλιώς μέσα στον τζαζ κόσμο του Λόιντ και τις ερμηνείες της Μαρίας Φαραντούρη.

32 Financial Times
27.08.2011, Financial Times, Ηνωμένο Βασίλειο

«Charles Lloyd / Μαρία Φαραντούρη, Athens Concert» - του Mike Hobart

Οι αέρινοι τόνοι και οι θρηνητικοί κελαρυσμοί του Charles Lloyd
επεξεργάζονται και δένουν με την ακριβή άρθρωση και το κλασικό βιμπράτο της Φαραντούρη…

 

26.08.2011,The Guardian

 

26.08.2011, The Guardian, Ηνωμένο Βασίλειο
«Charles Lloyd / Μαρία Φαραντούρη» - του John Fordham

Το -σαν φθινοπωρινά φύλλα- Requiem του Lloyd βρίσκει το πιάνο του Jason Moran να καθρεφτίζει
λαμπερά το φραζάρισμα της Φαραντούρη στον ελληνικό στίχο.

12.08.2011,Zeitungshaus Bauer

 

12.08.2011, Kultur, Αυστρία
«Η Φωνή της Αντίστασης» - Ανώνυμο

Ευγενή και γεμάτη με υψηλό φρόνημα χαρακτηρίζει τη φωνή της Μαρίας Φαραντούρη το δημοσίευμα και επισημαίνει ότι το σαξόφωνο του Lloyd αγγίζει τις καρδιές των ακροατών, ενώ το κονσέρτο γεμάτο πάθος, βυζαντινούς ήχους και ελληνική παράδοση συγκλονίζει κάθε πνεύμα, ψυχή και σώμα.

 35 Ελευθεροτυπία06.08.2011, Ελευθεροτυπία, Ελλάδα
«Σαν την κατσαρή ουρά ενός σκύλου» - της Ναταλί Χατζηαντωνίου

"Αγάπησα τη φωνή της από την πρώτη στιγμή που την άκουσα. Αλλά αγαπώ και τη μουσική ολόκληρη. Όσο για τη μουσική που ονομάζεται τζαζ και την οποία υπηρετώ όλη μου τη ζωή, είναι πρωτίστως η μουσική της ελευθερίας και της αναζήτησης. Και η Μαρία διαθέτει ακριβώς αυτό. Πίστευα πάντα πως όταν κάτι αναζητάς, σε αναζητά κι εκείνο. Προφανώς τη φωνή της Μαρίας την αναζητούσα πάντοτε. Κι αφού η φωνή της έφερε δάκρυα στα μάτια μου, ήξερα πως βρήκα αυτό που έψαχνα".

Ενημέρωση 
Ακρόαση
Αναζήτηση

All rights reserved
Copyright Maria Farantouri © 2012

Supervisor: Maria Hadzara
Powered by SiMiO